( bucko | 2024. 11. 29., p – 05:27 )

Én nem ismerek olyan mérési eljárást, ami megkédőjelezhetetlenül elldönti melyik szerkezet szól jobban. Mint említettem, egyes paraméterek (mint említetted) jóval az emberi érzékelés határa alatt vannak. Mégis csak azt tudod állítani, hogy - ez egy példa - az egyiknél a THD kisebb mint a másiknál. Ezt megfordítani nem lehet. Van olyan eset, amikor a kisebb THD-vel rendelkező szekezet nem szól jobban, hiába vonsz ki bármit bármiből. Hangsúlyozom, hogy itt akár legyen szó olyan kis értékekről, amelyek jóval az érzékelhetőség határa alatt vannak.

Ott a tévedésed, hogy egy szerinted jóra mért szerrkezet döntő bizonyíték, miközben figyelmen kívül akarod hagyni az embert, aki hallgatja. (Hangsúlyozom, továbbra is ostobaságnak tartom pl. a hifi kábelek bejáratását, amit egyesek hallani vélnek. Asszem, még a jól bejáratott USB/hálózati kábel sem boldogabb. :-D)

Egy ideje azt emlegeted,  hogy én torzítom szanszét a jelet, mert így jobban érzem magam. ;) Pedig erről szó sincs, csak kitaláltad.

WTF  transzponált EQ? De nem a spektrumot kellene emlegetni, hanem az A hangnak a konkrét frekvenciáját.

EQ – which stands for equalisation – is where specific frequencies are boosted or reduced within an audio signal. These frequencies sit on a spectrum, with an equaliser separating the spectrum into bands/sections. Within these bands you’ll boost or cut pieces of your sound. Boosts and cuts are sometimes referred to as additive and subtractive respectively. The level of the cut or boost is measured in decibels (dB). You’ll usually be using EQ as a plugin on your DAW, as studio outboard gear, or as a knob on a mixer.

Ha az A frekvenciája eltér, akor az nem boosted or reduced, hanem eltér. Azt inkább hamisnak lehetne nevezni. Két különböző hangnak tényleg eltér a "spektruma", csak ezt még a zenészek sem nevezik így. ;)

Nem, ezt nem gecinek hívják, hanem ostobának. Ez olyan kategória, aki mindjárt meggyőz a bakelitlemez helyességéről, mert abból sokkal több találatot fogsz elérni. :-D

Egész pontosan leírtam, hogy miért használták ezt a kifejezést, de elég lett volna, ha tudomásul veszed. Ha meggebedsz is, régen a szakamberek a gumimembrános hangszóró kifejezést használták, de a bakelitlemezt soha. Viszont senki nem vélte öntökönlövésen a gumiból készült membránt, mert pontosan tudta miről beszélünk.

Hogy én is mondjak nagyot: már a 70-es évek végén Degrell és Sallay* előadásokat hallgattam, és 83-tól villamos fejlesztőmérnökként dolgoztam (locsemege szerint csak kineveztem magam), később pedig munkatársam volt az a srác, akit az Orion hifi atyjának tartottak.

*Ha ezeket a neveket még nem hallottad.... ;)