( arpi_esp | 2024. 09. 29., v – 16:40 )

> az mp3 lejátszás is csak egyszerű kitömörítés, aminek közel 0 a cpu felhasználása

annyira azert nem egyszeru.

kell ugye a bitstream olvasas huffman dekodolassal, ez nem annyira bonyi de sok cpu ciklust el tud vinni a bitek ide-oda tologatasa, bufferelese, attol fugg mennyire jol van optimalizalva. plusz olyan mokak hogy az elozo frame nem hasznalt bitjeit a kovetkezo frameben felhasznalhatjak (emiatt gaz a seek-eles mp3-ban akkor is ha CBR).

aztan johet az MDCT szamolasa, ez ha van FPU akkor nem akkora melo (de sok ido!), de ugye 486 idejen ez meg nem volt mindenkinek, CPU-val meg eleg maceras volt kiszamolni foleg teljes pontossaggal. az MMX sokat dobott ezen is.

ha stereo akkor azzal is van melo, mert nem kulon letaroljak a 2 csatit, hanem a joint-stereo kodolas eseten trukkoznek.

vegul - mivel az akkori hangkalyhak 8/16 bit int-et tudtak csak kezelni - konvertalni kellett a float-ot signed int-re ugy hogy min/max korlatozas is legyen, amire mindenfele trukkoket talaltak ki, hogy gyors legyen.

majd persze ki kellett DMA-zni a hangkartyaba, es ugyan nem sok adat (176kByte/sec) azert az akkori gepeken ez is ido volt.