( BaT | 2024. 09. 02., h – 23:26 )

Ez jó kérdés. Jelenleg egy 16-24 karakteres számsorról hogyan állapítod meg?

Nem magából a számsorból állapítom meg, hanem a kontextusból. Pl. szolgáltató HTTPS honlapjáról másoltam, vagy nevemet, szerződésszámomat feltüntető számlához csatolt sárga csekkről olvastam be, egy általam ismert és megbízhatónak tartott személy lediktálta, stb.

Mert ha az email-ben egy bankszámlaszám van, akkor ez már nem is működi?

Nyilván működik, de ez nem egy elterjedt módja a fizetési kérelmeknek, nyilván nem véletlenül. De ha egy QR kódos rendszer elterjed és megszokottá válik, hogy azzal lehet könnyen fizetni, akkor már nem lesz annyira meglepő, ha ezt akár emailben is elküldik.

Ha implementálták volna a bankok az app-ba, akkor gondolom az egyébként is használt utalási ablakon nem kézzel kellene beírni az adatokat hanem egy QR-t beolvasva feltölti az űrlapot és ennyi, az utalás indítására azért még a felhasználó nyomna rá. (miután ellenőrizte az adatokat)

K&H appban pl. van csekkbefizető funkció, az pont így működik, csak OCR-rel olvassa be az adatokat. Csak az a különbség, hogy a csekk mellett van egy számla is, ami hitelesíti azt. Akármilyen csekket nyilván nem fogsz befizetni.