"volt az utóbbi 15-20 évben is sok változás"
Írjad akkor, mik ezek.
"15 százalék választja úgy az EV-t"
Azt azért érzed, hogy mennyire kevés a 15%? De egyébként sokan azért, mert arra van támogatás, vagy kell neki a zöld rendszám az ingyen parkoláshoz, vagy csak egyszerűen azt látja jobbnak... Nyilván itt is óriási a szórás, valszeg a fővárosban és környékén jóval nagyobb az arány, Békés megyéből meg senki nem akar se Pestre, se Ausztriába járni szervizekre. Aztán majd az idő eldönti kinek lesz igaza.
"ezek mind szubjektív faszságok"
Ahogy a te EV imádatod is.
"Sokkal kisebb esélyed van arra, hogy lesodródsz az útról, illetve nem futsz bele másokba véletlenül, mert lefékez időben - helyetted."
Talán... De ha normálisan mész megfelelő sebeséggel, a kocsi műszaki állapota rendben és a nem a telefont baszlatod vezetés közben, akkor ennek kicsi az esélye. Egyébként meg ez is el tud sülni nagyon visszásan: indokolatlanul korrigál, és pl. pont amiatt mész be az árokba; vagy ráfékez satura mert valamit benézett vagy elszámolt.
"A hibrid hajtásnál meg például alig kopnak a fékek, mert visszatölti a mozgási energiát, nem alakítja hulladékhővé és porrá."
Igen, de ez sem növeli igazából a vezetésélményt, sem a komfortot, sem a biztonságot. Azon költséget csökkenti, hogy mondjuk fele annyit kell fékbetétet cserélni, és nyersz valamennyit az üzemanyagon, cserébe kapsz egy bonyolult hibrid rendszert és drága akkumulátor cserét. De oké, megadom. Viszont az első egyik úttörő ebben a Toyota Prius, ami szintén 2000-es években jött valamikor, tehát ez a technológia is 20+ éves.