>Egyrészt a házasság meg az iskola nem egymást kizáró tényezők, mint ahogy az sem, hogy gyerek csak házasságban születik. Régen sem volt ez másként (mennyi meg mennyi zabigyerek volt), most sincs másként.
A házasságot de-facto értem, nem a papír számít. De-facto együtt élő pár, aki gyereket nevel, na ez az amit az iskolába járás nagyjából kizár. Persze vannak kivételek, a lényeg az, hogy még intelligens jómódú emberek is úgy gondolkodnak, hogy járjon a lányom iskolába, legyen karrierje, aztán jöhet a gyerek. Csak a biológia miatt ez simán legalább -1 utódot jelent átlagban egy olyan programhoz képest, hogy a lány menjen férjhez és szüljön amint lehetséges, és az iskola meg a karrier legyen másodlagos fontosságú az életében. Arról nem is beszélve, hogy mennyire megnöveli mindenféle egészségi problémának az esélyét a késői szülés.
>Van a fejedben egy rendkívül idealizált kép a világról, ami kb. az ötödikes törikönyvek ősközösséget tárgyaló részének szintjén van: a nő otthon van és kaját csinál,meg gyereket nevel, a férfi meg elmegy vadászni.
Hehe, ez nem csak az én fejemben van, hanem konkrétan az ösztöneinkben mindannyiunkban benne van, ugyanis erre evolválódtunk. Nem az van, hogy nem akarom kiverni a fejemből mert maradi vagyok, hanem felismertem, hogy a legegyenesebb út a boldog kiegyensúlyozott élethez, ha alkalmazkodunk az ösztöneinkhez amennyire lehet, nem próbálunk meg ellenük élni.
Van a fejedben egy idealizált kép a világról, hogy végre levetettük az ösztöneinket és civilizált emberként élünk. Csakhogy ez a társadalom nem képes újrateremteni magát, kb 1,4-es reprodukciós rátája van. És ez nem véletlen, éppen az ösztöneinktől való eltávolodás az oka, és nem lehet a saját gondolkodási keretein belül megjavítani.
>nem segít a minőségi gyereknevelésen, hogy van kedvezmény 7 személyes autóra, meg újra lehet burkolni a lakást, meg lehet napelemet olcsóbban venni.
Ebben egyetértek, hogy ezek az intézkedések jól hangzanak meg lehet velük szavazatot venni, de sajnos a termékenységi rátán nem segítenek.
>lerohad a közoktatás, és a gyereket csak úgy lehet majd felnevelni, hogy magániskolába járatjuk
Nem tudom ezt hol látod, szerintem teljesen vállalható iskolák vannak. Nekünk eddig csak az integrált nevelésből adódóan voltak problémáink, azaz attól a gyakorlattól, hogy a nehéz eset SNI-s gyerekeket is a normál iskolákba kényszerítik. Régen ugye nekik külön iskola volt, ahol speciális nevelést kaptak, az átlagos gyerekeket pedig megvédték attól, hogy 1-2 kezelhetetlen gyerek miatt ne lehessen haladni. Ezt szerintem másképpen kellene csinálni - a régi rendszerhez vissza kellene térni. Csakhogy sajnos itt is az van, hogy a "baloldal" ezt is pontosan így csinálná, sőt az integrált oktatás baloldali ötlet volt eleve ha jól emlékszem. (Javíts ki, ha tévedek, ha van olyan "baloldali" politikai program ami másképpen csinálná, akkor mutass rá!) Mástól is ezt hallom a legnagyobb problémának, erre panaszkodik mindenki.
Középiskolából vannak még jók, szerintem bejutni se lesz nehéz, de majd meglátjuk. Én is teljesen ingyenes oktatásba jártam, egyedül nyelvórát vettem magánban, és teljesen piacképesre sikerültem. Szerintem ez most sincs másképp, és még a nyelvet is meg lehet tanulni a közben, csak én lusta voltam.
>>azaz magukkal hozták az emberek a problémáikat Európa közepére. (másik posztból)
>Meg gondolom a népességpolitikájukat is, az meg akkor pont jó, nem?
>nyolc általánossal a zsebében megy az akkugyárba az éjszakai műszakra
Az a baj, hogy az oktatás mindenhatóságában hiszel, a viselkedés genetikai meghatározottságát viszont tagadod. Inkább éljenek itt 8 általánost végzett európaiak, mint afrikai diplomások. Nem a hely teremti a körülményeket (ez lenne a magic soil elmélet), hanem az emberek. Európaiak európai körülményeket fognak teremteni, afrikaiak pedig afrikait.