A 2021-ben forgalomba helyezett mintegy 320 ezer ilyen felépítésű autóból nyert adatok alapján a hálózatról tölthető, jellemzően benzines és elektromos hajtású típusok szén-dioxid-kibocsátása három és félszeresen (!) meghaladta a típusbizonyítványukban szereplő szintet.
Ennek nagyon egyszerű magyarázata van:
1, céges autónak szinte kizárólag plug-in hibrid autót érdemes venni adózási okokból,
2, a benzin és dízel üzemanyag adható kedvező adózású juttatásként, elektromos töltést nem lehet juttatásként adni kedvező adózással.
Ha létezik értelmes és/vagy bármilyen kicsit is értelmesen gondolkodó ember a kormányban, akkor könnyen el tud jutni arra a következtetésre, amire egy óvodás is képes lenne, hogy a hibrideket úgy fogják használni, mint egy normál ICE motoros autót. Ahhoz, hogy ez változzon, szimplán az adózási környezethez kellene hozzányúlni, de mivel balfaszok ülnek döntési pozícióban, ez nem igazán fog bekövetkezni. Amúgy még ilyen használattal is sokkal jobb az emissziója, mint egy azonos méretű és típusú tisztán ICE autóé, mert hozható egy 1,5 tonnás autóval benzinből a 4,5-5 l/100km fogyasztás, ha sose tölti elektromosan.
Ha saját adózott zsebből kell fizetni a benzint vagy a töltést, mint magánember, akkor már sokkal-sokkal jobbak az arányok, simán hozható budapesti viszonylatban az 1 l/100km alatti fogyasztás.