Az egy very ritka eset. Itthon minden fővonal tokkal-vonóval villamosított. Néhány erősebb használatú, kerülő irányt adó, vasútvonalon fordul elő dízel vontatás. Egyébként FYKI az hogy "szergejhúzza" három különféle motort jelent, amiből kettő igen modern kibocsátási normának felel meg, hiszen volt motorcsere. Nem mellesleg az eredeti Szergej annyira durván fogyasztott alapbeállításban, hogy külön MÁV-BME munkacsoport jött létre a 70-es évek végén (nem mellesleg a káppitálistáktól begyűrűző olajválság okán), hogy kezdjenek valamit ezzel a szovjet csodával. Természetesen sikerült, mert bőven volt tere a fejlődésnek, és jelentős üzemanyag (tüzelő és kenőolaj) megtakarítást értek el.
Most jön majd a kép a fehérvári dízelnosztalgiáról, amikor az 1-es vonal felújítása okán az 5-ösön (Komárom - Fehérvár) Szergejek és minden "emelte át" a vonatokat. No ez az a ritka eset, hogy kerülő irány volt.
Egyébként technikailag villany húzza, mert dízel-elektromos megoldásról van szó.
Javasolt mozdony típusok: V43, V63, V47 (470 Taurus), Traxx, Vectron, és a magánvasútak rendkívül változatos mozdonyvilága.
Ami szégyen, hogy a csepeli szabadkikőtő kiszolgálását nem sikerült villamosítani, illetve, hogy egy szem vágány halad oda befelé. Szintén szégyen, hogy a Dunán egy épkézláb átkelés van vasúton, és a V0-kén aposztrofált projektet nem sikerült még elkezdeni sem. Ennek okán pont a fenti 5-ös vonalat illett volna már 2 vágányúra kiépíteni (mindíg is két vágánnyal számoltak ott, végig megvan a helye), és persze villamosítani. Vannak még ilyenek bőven.
Természetesen ezzel együtt a mellékvonalak részbeni, vagy egészbeni villamosítása mindenképp fontos lenne.
Ami a vasútnál károsanyag kibocsátásként még nagyon érdekes, de kevés szó esik róla, az a tehervonatok féktuskós fékezése. Helyenként már előfordul a tárcsafék, meg a kompozít anyagú féktuskó, de valójában vaseszterga jellegűen kerékre fogó féktuskóval fékeznek. Ettől olyan barna a vágányzat szinte mindenhol.