A tankönyvi formula akkor igaz, ha a heti 7 nap, több műszak alatt megtermelt terméket el is lehet adni, mert van rá kereslet. Ha nem lehet eladni, akkor a gyár is leáll, és nem fog több műszakban termelni meg heti 7 napon át. Ők se hülyék, hogy eladhatatlan terméket termeljenek csak azért, mert akkor egy termék bekerülési költségében nagyon kicsi lesz a fix költség.
No de egy vendéglátóhely számára a fix költség az kb. a bérleti díj, minden más változó. És a bérleti díj elenyésző az alapanyag/raktárkészlet valamint a dolgozók fizetése, valamint a rezsi mellett. Valamint tényleg, minek nyisson ki, ha amúgy sincs vendég és kongana az ürességtől? A költségei nőnek a munkaerő költsége miatt, bevételei viszont nem keletkeznek.
Csak annak érdemes kinyitnia, ahol vannak vendégek is, van kereslet a portékára. Nincs értelme ugyanannak az ezredik pizzázónak, hamburgeresnek, csapolt Dreheresnek és specialty kávézónak, tele van velük a piac. Pontosabban, lefedik a fizetőképes keresletet.