( nns | 2024. 07. 16., k – 15:57 )

De az nem azt jelenti, hogy rosszabb lett a helyzete az elektromos autósoknak amit a nyitóban sugalmazni próbálsz.

Mint tapasztalatból írtam ma sokkal jobb a töltőhelyzet mint 2021-ben. (ráadásul ez a statisztika nem tartalmazza a nem nyilvános helyen levő otthoni, munkahelyi töltőket. Azoknak a számát nem tudjuk)

Lassan eljutunk oda is, hogy Kelet-Magyarországra is átmerészkedik az IONITY, meg egyre gyakrabban töltök itthon is olyan töltőn ami ki tudja szolgálni a Berlingo tudását (100kW) - vagyis kevesbb időt töltök nyilvános töltőknél ugyanannyi energiafelvétel mellett ~ több autót tudnak kiszolgálni ezek az oszlopok. Nem lehet darab darabra mérni mint már írtam.

Van még tér előre, sőt, de óriási a fejlődés 2021-hez képest. Abszolút nem tapasztalható az pl, hogy várni kelljen az oszlopokra. Idén egyszer futottam bele, hogy nem volt elérhető a töltő ahol tölteni akartam (MOL Füle Dél) mert már töltöttek rajta. Továbbmentem a Székesfehérvári Tesla SuC-ra. Na bumm. Rám is csak egyszer várakoztak amikor Auchan Soroksár töltőnél a másik oszlop is foglalt volt mert egy Merci e-Sprinter töltött rajta. (Addig AC-n akart tölteni az IONIQ tulaj, de mire otthagyta volna a kocsit épp megérkeztem és adtam is át a töltőt)