( zeller | 2024. 07. 05., p – 17:25 )

Ha valóban 7*24/x órán belül megkezdett(!) hibaelhárítással, akkor minimum 3-4 fő, ahogy előttem is írták. Mivel egy ügyfél nem fogja ennek a 3-4 főnek a teljes munkaidejét lekötni, és emiatt (jogosan) nem is fog ennyi embernek megfelelő teljes költséget fizetni, így első, vagy inkább nulladik lépésben azt kell megnézni, hogy egy 3-4 fős vállalkozással lehet-e még legalább(!) 2-3 hasonló, vagy kisebb igényű (5*8-5*12/NBD és hasonló) ügyfelet "leakasztani", mert ha igen, akkor lehet azt mondani, hogy a 7*24-es ügyfél kb. két főállású rendszermérnőki költséget fizessen, a plusz cégek meg arányosan kevesebbet, úgy, hogy a 3-4 fős csapat (plusz a beletolt tőke megtérülése) finanszírozható legyen belőle mindennel együtt.
Az, hogy első körben nem rendszermérnök kerül be a csapatba, hanem egy lótifuti junior++ emberke, akinek oda lehet adni egy rakat sillabuszt, amivel jellemzően a készenlétes időszakban felmerülő problémákat el lehet hárítani, az a kérdező dolga - egy ilyen képezhető kollégával ugyan van feladat, és lehet, hogy idővel el fog húzni jobb helyre, de már azzal, hogy felváltva nyomják a készenlétet javít a helyzeten. Az meg csak bónusz, hogy két rendszermérnök költségét szedi be, és egy szenior+egy junior a valós költsége...