Igaz, igaz, rosszul emlékeztem. A lényegen nem változtat, hogy kicsi időre nem érte meg kiadni nekik, meg dolgozni sem rajta, elpocsékolt idő volt a MS részéről.
Sajnos ez a nagy multiknak szokásos hülyesége, hogy a home usereket igyekeznek elavult technológiákon tartani, amíg csak lehet. DOS alapú cuccok, mindenkinek elég a 640 KB, senkinek nem kell több 2 magnál (Intel mantra), el lehet húzni az időt tikk-takk-ozással (szintén Intel), 14 nm forever (szintén Intel, aki hosszú évekig ezen volt, csak átnevezgette 14++++++, meg 10 nm-re ugyanazt), nyomorítsuk meg a procit kevés cache-el, és az utasításkészletek hiányával (szintén Intel, nagyon sok évig letiltották az alsó szegmensben a procijaikból a virtualizációs, AES, stb. alapvető utasításkészleteket), stb.. Az igazán jó fejlesztéseket meg csak a prémium, workstation, server szegmensbe tolják ki, brutális felárért.
Hála istennek ez egyre lehetetlenebb, szoftveres oldalról a Linux, opensource terjedése gátolja ezt, hardveres oldalról meg az egyre erősödő verseny (CPU-knál az AMD Ryzen-ekkel, majd a most bejövő ARM chipekkel való verseny, gyártástechnológiában meg a Samsung, TMSC által diktált verseny az Intel ellenében) teszi lehetetlenné jó ideje.
Pár gyártó azért még próbálkozik vele, lásd a sok Celeron N, meg „Intel Processor” N-es gép, odaforrasztott 4 giga RAM-mal, meg az Apple is az alap árszabásnál emberemlékezet óta 8 GB RAM-on rekeszti meg a gépeit.
Home szegmensben, meg fejlesztőknél még súlyosbít, hogy ott gyakran maguk is lusták, túl konzervatívak, nem akarnak újabb technológiákat adoptálni, már a 2000-es évek elején is nagyon nehezen ment a tisztán 32 bitre átállás, mert a sok lusta dev meg felhasználó nem akarta elengedni a félig 16 bites szutykait, aztán ugyanez ment néhány évre rá a 64 bites átállásra, az is nagyon nehezen megy, sokan a mai napig nem álltak át rá teljesen, még olyan nagy cégek, mint a Valve is a Steam-et, sok játékot 32 biten tartják. Felhasználók is szintén, nem tudják elengedni a BIOS MBR-rendszert, próbálnak elavult verziókon kitartani a végtelenségig (lásd hajbi meg az XP-je).. Sok dev nagyon megszenvedett a többszálúsítással is, iszonyat lemaradásban követték a procikat, sokáig sok program egy szálon ragadt, meg ha használtak is több szálat, akkor csak max. 2-őt, a többi procimag, szál meg kihasználatlan maradt. Elég csak arra is emlékezni, hogy pl. a Unicode adoptálása is milyen nyögvenyelős lett, mai napig még gányolgatnak emberek régi karakterkódolásokkal.