( n.balazs | 2024. 06. 13., cs – 11:36 )

Megjegyzem, hogy ez a projekt zöldmezős. Igen, legacy módon építették fel a rendszert. Igen, ezt átfaragni + átpréselni a vezetőségen hónapok munkája lenne (szegények nem igazán értenek a modern IT-hoz) - közben szorít a határidő is.

Úgy, hogy minden változás nyomon van követve, mert a CMDB/CMT végzi el. Vissza lehet követni, hogy mióta van hiba.

Amíg az "buli", hogy az emberek titkolják a munkájukat, mit csináltak aznap, megy a legacy tákolgatás, addig nem lesz CMDB/CMT. Még a végén kiesnének a csontvázak a szekrényből. Megjegyzem: CMDB/CMT nélkül is elég sok csontvázat, aknát találtam.

Nekem hiba esetén mindig az alábbi kérdéseim szoktak lenni:
- Mióta él a hiba?
- Ki / hol észlelte először?
- Milyen change-k történtek a hiba észlelése +-1 hónapos intervallumban?
- Mit okoz a hiba ténylegesen?

Szóval a te CMDB/CMT megoldásod az általam említett hibán nem segít, mert nincs információforrás. Ilyenkor jön a senior (például én), aki végigtúrja a rendszert és megkeresni a hiba okát, majd el is hárítja azt. Igen, ha kell, akkor belépve az összes szerverre, végigtúrva az összes naplófájlt stb. Már ha van egyáltalán naplózás....