( _Franko_ | 2024. 06. 13., cs – 10:56 )

Sherlock.... Használok ilyen eszközöket is. Tudod, nem minden feladatra használok kalapácsot.

Mire nem használod és miért nem?

A másik, hogy hiába használnám / használom ezeket az eszközöket, ha nem minden kollégában / ügyfélben (nem csak IT-ról beszélek!) nincs meg a kompetencia hozzá?

Idézném magam szó szerint: Maximum azt tudom elfogadni, hogy nulla hozzáértés és nulla affinitás van erre az üzemeltetésen...

A megrendelő azt se tudja sokszor, hogy mi az a CMDB/CMT. Már az ITIL-nél, change mgmt-nél is leragadnak. Amit kifizet a megrendelő, amihez van kompetenciája, azt kapja tőlem. Ráadásul én igyekszem nem "kiselefánt a porcelánboltban" elven viszonyulni az ügyfelekhez. Elmondom az előnyöket, hátrányokat, győzködöm őket a szerintem jó megoldásról egy ideig. Aztán rájuk hagyom.

Akkor nem is te üzemeltetsz, hanem a megrendelő. Mit üzemeltetsz akkor?

Mégis úgy írsz, mintha nem üzemeltetnél. Nem ugyanúgy kell üzemeltetni Kis Pista Bt-t a maga 5 desktop számítógépével és 1 MS365 előfizetésével, mint a GigaNagyBankot a maga 5000 onprem szerverével + clouddal. Tudod, igényekhez a kabátot.

Mindkettőhöz pont ugyanannyira használható CMT/CMDB eszköz, ez független attól, hogy mekkora a cég, kisebb cégnél ráadásul könnyebb is bevezetni, hamarabb jön az előnye is.

Egy mondatban: megfelelő IT érettség kell az IT technológiákhoz.

Az bizony kell. Meg folyamatos fejlődés.