( prion | 2024. 04. 12., p – 11:25 )

Ezért amúgy az a mérnők jellegű szemlélet is felelős, ami a tanulásban kb csak a praktikumot látja, ahol annak a tanulásnak van értelme, ami munkához és pénzkereséshez vezet stb. Lásd a szöveg, hogy a bölcsészek, majd dolgoznak a mekiben, amivel nem az a baj, hogy nem igaz, nem ott dolgoznak, hanem az nagyobb baj, hogy felteszi, hogyha a mekiben dolgoznának, akkor attól nem lenne klassz dolog, hogy emberek tanultak ilyesmiket, hogy beletettek éveket, hogy megismerjék a kultúra és történelem szegmenseit.

Eredetileg az egyetem eszménye a megismerés igényből, mint öncélból lett, innen jött az egyetemek függetlensége is európában. És már ma is ott tartunk, hogy lényegében onnan van erre ránézve, hogy mi az ami embereket termel a munkaerőpiacra, az kell a többi meg nevetség. Innen csak egy plusz lépés, hogy minek tanulni, minek ebbe költséget tenni, ha ott az AI.

(és amúgy pl a szabadszoftveres dolgok elindulásának anno az is nagysága volt, hogy összekötötte a technológiát a társadalmi, emberi oldallal)