Köszönöm a válaszokat, persicsb-nek, hogy részletesen írt róla.
Itt és máshol is előjött a bankok felelőssége, ehhez megosztok két rövid élményemet a két intézmény megnevezése nélkül.
1. eset
Az itt is feltett kérdésemére (Honnan tudom, hogy valóban a bank oldalán vagyok?) az ügyintézőnek kikerekedtek a szemei és már a kérdést sem értette. Hát látja...
Ez pedig nem az ügyintéző hibája.
2. eset
Elkezdtem olvasgatni egy kiadványt, hogyan kerülhetem el, hogy csalók áldozata legyek. A kiadvány végén ez áll:
"Győződjön meg a weboldal címének helyességéről és az adatátvitel biztonságáról! Használjon HTTPS és SSL protokollokat böngészéskor! Emlékezzen a zárt lakat szimbólum önmagában nem tesz egy honlapot hitelessé, vagy törvényessé."
Az utolsó mondat igaz, de nem ártott volna befejezni avval, amit ti válaszoltatok.
Na, itt valóban van a bankoknak és elsősorban a felügyeletüket ellátó MNB-nek felelőssége. Elég lenne egy korrekt tájékoztató. A társadalom egy jelentős része napi szinten használja a banki- és online ügyintézést úgy, hogy fogalma sincs erről. Az ő felelősségük akkor számonkérhető, ha erre felhívják a figyelmüket. Itt jelen esetben pár sor volt az egész.