( azbest | 2024. 01. 27., szo – 20:18 )

Szerkesztve: 2024. 01. 27., szo – 20:25

Mindkettő. A digitális alapból kényelmes, praktikus. De kell legyen mellé akkor is kp, mert bármikor szarakodhat valamelyik digitális megoldás.
Nem kéne, hogy szarakodjon,de 
- csak egy fizetési szolgáltatóval szerződik egy üzlet, ha az éppen szar, akkor nem megy semelyik kártya vagy más digitális
- a kártyarendszerben is szarakodhat a szolgáltató (ha többféle kártya van, az segíthet)
- a pénzintézet vagy fintech is szarakodhat (lehet több helyen is számlád)

Eleve 3+ "kézen" megy keresztül a digitális pénz és marhára nem úgy tűnik, hogy annyira redundáns lenne a rendszer, hanem csak szerencséjük van, hogy ritkán van komolyabb leállás. Örülök, hogy csak néha szar és ezen rengeteget spórolnak, de nekem lesz szar, ha a kasszánánál nem tudok fizetni. Azzal együtt, hogy sokszor előre megrendelve, elektronikusan fizetve intézek nagyobb vásárlást.

Szóval valamennyi kp-ra szükség van a napi élethez, ha más nem fallbacknek. A kriptós faszság nem váltja ki, teljesen másra van és hétköznapi használatra alkalmatlan - ha pedig kivesszük belőle, amitől "jó", akkor azt kapjuk, amit a mai fizetési rendszerek már régóta tudnak. 

Az, hogy a bankszámla vásárlóként drága, inkább valsz itthoni jelenség. A fintechnél meg kockázatosabb valamivel a bankhoz képest. 

Persze lassan annyiféle lejelentési szabály lesz itthon, hogy minden tranzakcióról tételes lista és személyes adatokat is le kell adni elektronikusan a különböző állami hivataloknak, hogy úgy majd a kp kényelmetlen lesz, ha igazolnod kell magadat mellé, hogy a nagy testvér nehogy lemaradjon a megfigyelésedről. Ahhoz képest egyszerű lesz az integrált fizetési rendszer, ami automatikusan beküldi, hogy mit ettél, mennyit fizettél és ki voltál.