Ahhoz, hogy a meglévő számlámhoz igényeljek egy bankkártyát, néhány kattintás kell az e-bankban vagy a mobilbankban.
A kártya lemásolásához kell a kártya összes érzékeny adata (kártyaszám, lejárat, CVV), valamint a banki app jóváhagyása. A 'ne lehessen digitalizálni a kártyát' érdekes felvetés, megint felveti a 'de ha mégis, akkor hogyan lehessen feloldani' kérdés (telefoncsere, órára aktiválás esetén pl.) Hitel ugyanez.
Alapvetően az igény/hitelesítés kérdéskört kellene erősen körüljárni. A bank alapvetően azt szereti, ha az ügyfél nem megy be a bankfiókba (ezzel meglehetősen sok munkabért lehet megtakarítani, kisebb személyzet kell), alapesetben pedig az ügyfél is sok időt takarít meg, ha nem kell bemennie, tehát ez látszólag közös érdek. Viszont ezzel együtt járnak a most tárgyalt árnyoldalak, én nem igazán látom, hogy a távbankolás szellemét vissza lehetne pakolni a palackba - te meg fogalmazhatsz úgy, hogy a szart a lóba :) -, szóval ez már adott.
A lehetséges korlátozások jó része nem elsősorban technikai kérdés, hanem ügymeneti, valamint kockázatkezelési kérdés. Az összes korlátozás - kártyadigitalizálás, hitelfelvétel, átutalás, és biztos lehetne még mást is találni - esetén figyelembe kell venni a korlátozás, valamint a feloldás módját. Ezen kívül azt is, hogy milyen használati módok lehetségesek, és jelenleg - sajnos,vagy nem sajnos, ez most mindegy - elsősorban egy desktop és/vagy egy mobiltelefon áll elsődlegesen rendelkezésre, valamint a személyes megjelenés.
Meghatározni, hogy mit hol hogyan lehet intézni/visszavonni mondjuk az adott kockázattól függően önmagában sem egyszerű, talán azt lehetne csinálni, hogy számlanyitáskor, azaz személyes ügyintézéskor (videobankot lehetővé téve) eléd raknak N darab opciót, hogy akarsz-e kártyadigitalizálást vagy sem (ha igen, maximum hány példányban, és milyen módon), átutalást milyen összeghatárig hogyan (erről itt is volt már több lehetőség), ugyanez hitellel, és lehetne folytatni. Elég nehezen tudom elképzelni, hogy egy átlagos ügyfél ne dobjon hátast, ha ezekről akkor kellene döntenie, amikor beesik a bankba.
Ha pedig ezeket a bank határozza meg egységesen, akkor biztos az ügyfelek elég nagy részének ez nem lesz megfelelő.