A reklámokkal telepakolt változat nem egyenlő nyilvánosan megjelenített verzióval, mert mindenki más és más reklámot kap, valaki pedig egyáltalán nem kap reklámot (hirdetésblokkoló és prémium nélkül sem).
Amit Tapicskoló Tamás, hirdetésblokkoló nélkül lát ugyanazon Youtube videónál reklámot, az nem egyenlő azzal, amit Reklámzabáló Róbert lát. Így a reklámokkal teletűzdelt változata a tartalomnak nem nevezhető nyilvánosnak, mivel a nyilvánosság egyes szereplői nem ugyanazt látják belőle és nem is feltétlen ugyanabban az időpillanatban. Tehát, a reklámokat beleértve, nagyjából annyi, a nyilvános tartalmon alapuló nemnyilvános tartalom, ahány reklámprofil alapján kiválogatja a Google, mit dob be a nézőknek. Van ennek a tartalomnak viszont egy olyan közös része, amiből a nyilvánosság egésze pontosan ugyanazt látja, ez pedig maga az eredeti tartalom. A Youtube szerverein is az eredeti tartalom van fent, megszakítások nélkül.
Mivel az eredeti tartalom lett nyilvánosságra hozva, a reklámok pedig nem részei a tartalomnak, így minden jogom megvan ezt az eredeti tartalmat lemásolni.
Ha reklámok részei lennének a tartalomnak, akkor is jogomban állna azokat kivágva magánmásolni. Pont úgy, ahogy jogom van bármilyen nyilvánosan elérhető műsorszórásról másolatot készíteni, a reklámok kihagyásával. Más szóval, jogom van saját videófelvevővel a tévéadásról, a reklámok kihagyásával felvételt készíteni.
De ez majd akkor lesz neked fontos, ha beperelnek.
Nem fognak, mert jogszerűen cselekszem. Tudsz magyar precedenst említeni, hogy valakit azért bepereltek, mert nyilvánosan elérhető tartalmat reklámok nélkül másolt le, és vesztett? Akár Youtube-ról, akár tévéadásról, akár más, nyilvánosan elérhető stream-ből.
Addig csak megértened kell, hogy nem te döntöd el mi a mű.
Nem is a Youtube lejátszója dönti el, ami bedobja a reklámot, ami egy teljesen másik tartalom és nem része az eredetinek. A tartalomkészítő dönti el, mi az eredeti, nyilvánosságra hozott tartalom, senki más.