Ezzel annyit mondtál, hogy az elmaradt bevétel a Google-nál realizálódik, a Google pedig ennek 45%-át a tartalomkészítőre hárítja, az 55%-át meg a többi prémium felhasználó fizet majd meg.
Minden más reklámbámuló, de terméket meg nem vevő esetben ez az elmaradt bevétel annál a cégnél realizálódik, amelyik a reklámügynökséget fizeti. Amit aztán a többi termékvásárló fizet majd meg.
Mind a Youtube, mind a reklám egyfajta befektetés. A tartalomkészítő felrakja a tartalmat és jön belőle neki valamennyi pénz. A termékgyártó megbízza a reklámügynökséget, hogy reklámozzon a Youtube-on, valamennyi pénzért. Ahhoz a pénzhez képest soha nem fog annyi bevétel bejönni, mint amennyit elvár és nincs joga tolvajnak nevezni senkit azért, mert a reklám láttán nem hajlandó fizetni a termékéért, ez által a reklám előállítási költségét sem megtéríteni. A tartalomkészítőnek sincs joga tolvajnak nevezni a nem fizetőképes keresletét, tekintve, hogy aláírt egy szerződést, amiben elfogadta, hogy nagynyilvánosság elé tárja a tartalmát, amiből vagy lesz pénz, vagy nem.
Ilyen ez a popszakma. Szerencsére vannak alternatív támogatási módok (tagság, Patreon, sok más), amivel a fizetőképes kereslet könnyebben elérhető. Értsd: Én a Google-t nem fogom támogatni, de van olyan tartalomkészítő, akit szívesen támogatok.