( hajbazer | 2023. 12. 27., sze – 17:01 )

Offolni nyilván kulturális minimum errefelé, ezért miért ne művelnéd, de emlékeztetnélek, hogy a "Miért nem vesz részt a magyar™ egy etikátlan üzletben" című kérdésre már szépen leírtad a választ az erről szóló topikban. [1]

Az tény, hogy (itthon legalábbis) jó ideje átléptük azt a szintet, amikor a tartalom (minősége, mennyisége) már bőven nem kompenzál a reklámért. Jó tartalomért rossz reklámot is hajlandó lennék olykor megnézni, de rossz tartalomért a jó reklám is idegesít.

Ráadásul ahogy nőtt a reklámok mennyisége (a tartalom színvonalának csökkenése mellett), úgy lettek azok is egyre rosszabbak, mert a terméket nem a jó reklám adja már el, hanem a rettenetes mennyiségű megjelenés.

És mielőtt nekiállnál a #szegénytartalomkészítők szociális érzékenység kártyáddal a Google-milliárdok mellett profitprotektorkodni, emlékeztetnélek arra is, hogy nem fizetőképes keresletnek is publikált, nyilvánosan elérhető tartalmakról van szó.

Bárki a Youtube-ra feltölt bármit, elfogad és aláír egy szerződést, amiben benne van, hogy nem minden megtekintés után jár zsebpénz. Ez egy befektetés. A Google-nek is, a tartalomkészítőnek is. Ha értékes tartalmat csinál és megfelelő csatornákon lehetőséget biztosít a fizetőképes keresletének a saját támogatására, akkor lesz elég pénze belőle. A "de lehetne mégtöbb" önző, mohó ideákat pedig nem a nem fizetőképes keresleten kell számonkérni, hanem az illető egóján, vagy a multi arroganciáján.