( asch | 2023. 12. 15., p – 11:13 )

Nagy igazságok voltak abban a kifakadásban. Az egyetem dolga az lenne, hogy kőkemény alapokat adjon át, amire lehet építkezni. A mérnöknek képesnek kellene lenni új dolgok megalkotására is, nem csak ismételgetni a már meglévőket. Az lenne a technikus szint. Jakubovics felhozta egy másik topikban egy Ford főtengely jeladójának a debuggolását. Annak kellene a technikus szintnek lenni. (Ez a szint manapság kb hiányzik.) A mérnök pedig az aki fejlesztést tud csinálni a rendszeren. Nyilván egy kész autón a mérnöknek már nem kellene, hogy dolga legyen. A lépegető kutyafasz programozása RZperXC programnyelven pedig olyan, amit egy képzett mérnök fél nap alatt felszed amikor szüksége van rá. Valamennyi kézzelfogható gyakorlat nem árt persze, de az egyetemnek elsősorban elméletet kell tanítania.

Véleményem szerint az emberek kisebb aránya alkalmas mérnöknek, mint akiket képezni kell, ráadásul azoknak a hozzáállása is rossz, akik alkalmasak volnának. Tanárként rendkívül frusztráló lehet, amikor kérdeznél és senki nem tudja a választ. Szerintem régen is az első sorban ült csak néhány ember, aki tudta volna, de most már ők sincsenek ott.