( ggallo | 2023. 12. 11., h – 16:49 )

Én is saját tapasztalatból jöttem rá, hogy figyelni kell, mutat-e a webshop raktárkészletet, aztán még érdemes is rákérdezni, tényleg úgy van-e.

Itthon az egyik IT-s ügyfelünk autógumis/autó szerviz cég. Kérdeztem egy árat gumiabroncsra, 57 ezret mondtak. Az Árukeresőn megnézve darabonként 8e-re olcsóbban találtam ugyan azt egy nagyon magasra értékelt, ellenben egyik legolcsóbb webshop-ban, így ott adtam le a rendelést (lokálpatriotizmus ide-oda, azért 30e Ft differencia 200e Ft-nál nekem már számít). A webshop-ban nem volt raktárkészlet infó.

Nem sokra rá kaptam egy e-mail-t, hogy ez a termék nincs raktáron, január végén tudnák leszállítani a "gyártóval egyeztetés alapján"... Na, végigkérdeztem az összes, 57e-nél olcsóbbat ígérő webshop-ot, és persze sehol nincs raktáron. Az első, ahol van, 65 ezer. Na, hívtam is az ismerőst, hogy kérem 57 ezerért darabonként a kereket, mert érdekes mód nekik elérhető a bevett forrásuktól (ami valószínű ugyan az, mint mindenki másnak, mert autógumi 10 ezer számra túl sok cégnél nem lehet itthon)...

Szerintem is szabályozni kellene az elérhetőség és a várható kézhez vétel közlését, betartását. Eléggé időrabló futni a felesleges köröket a meghirdetett, de nem létező termékek után.