Sajnos ezeknél a cégeknél mindenki beleszakért, hogy hogyan is kell egy levelet kiküldeni az ügyfélnek. A papír alapú leveleken többnyire már sikerült elérni, hogy a jogi bullshitelés lekerüljön a levél aljára, hatos betűmérettel. Az "elektronikus kommunikáció" - ahogy a szerencsétlenek hívják - még korántsem ilyen kiforrott. Súlyosbító tényező, hogy különböző felügyeleti szervek is beleugatnak. A sok jogász agyvihara végül ilyen rémségeket eredményez, ahol bár az összes mondat ötvenszer át lett írva és jogászok által validált, de a címzett biztos, hogy lefagy tőle.
Teljesen jogos elvárás, hogy aki úgy szerződik a bankjával, biztosítójával, hogy engedélyezi a papírt kiváltó internetes megoldásokat, az nem akar rébuszokban megfogalmazott leveleket kapni. Legyen regisztrálva a cég portálján, akár rögtön, ahogy szerződik, és az e-mail csak egy rövid figyelemfelhívást tartalmazzon, meg egy linket, miszerint van egy új értesítője, kattintson, és lépjen be a portálra, hogy megnézze.