( djsmiley | 2023. 12. 04., h – 17:23 )

De hogy ontopic is legyek. A kolléga már leírta h. mi történt.

A telefonjaid ritkán próbálnak REGISTER-t küldeni, így ők a PBX váltáskor szentül hitték h. a régi alközponton vannak regisztrálva. A PBX-ed qualify-ol (SIP OPTIONS-t küld a peer IP-re), a telefonok pedig válaszolnak rá szépen, így online-nak látod őket. Mivel a mellékek nem küldtek REGISTER-t, a pbx nem tudta h. merre vannak (Reg. Contact, Path), így nem tudta őket kicsörgetni. Asterisk logban gondolom olyanok lehettek h. "subscriber absent". Ha egy telefont újraindítottál volna, akkor szépen betolta volna a REGISTER-t az új PBX-nek (ami a régi IP címén üzemelt), így az működött volna rendben. A jelszó változtatásával ugyanezt érted el gyakorlatilag, mert minden változáskor új REGISTER-t küld egy IP telefon.

Tehát minden működik, csak a telefonokat is újra kellett volna indítani. Ugyanitt a register frequency/timeout értéket érdemes 1-2-3 percre levenni és akkor ennyi a "kiesési" időd.

Ezt egyébként remekül lehet kezelni valami értelmesebb SIP routerrel, ahol pl. replikált usrloc db van (opensips,kamailio,routr)