( nns | 2023. 11. 28., k – 09:59 )

 villanykútról villanykútra vitorlázgatva

vs a tesztben 120-al ment de mehetett volna 130-al is. Az átlagsebességét amúgy is a forgalom is erősen befolyásolja. Ez vitorlázás?

 Budapest-Bécs-Budapest (490 km) - megteszik akár kétszer, egy tankolással

Igen, és ez mennyira valós élethelyzet? A teszt sem teljesen valós, 1-2 órás kiruccanás pestről bécsbe nem tudom mennyire értelmes dolog. (alaphangon 4-5 óra vezetés, max 2 óra ottlétért...) Van akinek ez reális felhasználás de nem hiszem, hogy sokaknak...

 

A németek vesznek elektromos autót, de csak lassan nő a részesedés: https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-14-6-in-october-battery-electric-14-2-market-share/

Germany – the largest market for battery-electric cars – grew modestly (+4.3%) in October.

Németországban októberben az eladások 17.1%-a volt BEV és 7.5%-a volt PHEV.

 

A töltőhelyzet Magyarországon tényleg siralmas, de Ausztriában és Németországban nem annyira vészes a helyzet a pályák mellett. A teszt útvonalán három IONITY helyszín is van: Göttlesbrunn (4x350kW), Pandorf (6x350kW), Bábolna (4x350kW).