Már nem is emléxem, mit használ pl. a Freemail spam szűrésre, de csak úgy tudtam anno dekódolni a baját, hogy feltettem csakis Ubuntu 14.04-en futó ugyan olyan spam szűrőt (az ingyenes próbaverziót), és abban volt CLI tool, ami dekódolta a mail szerver log-ban lévő hibaüzenetet...
Ez milyen már, hogy a küldő fél log-jába kerülő elutasító hibaüzenet egy kódolt bithalmaz, amit csak ilyen telepített tool-lal lehet megfejteni.
De aztán ezt el is engedtem, mert maga a dekódolt hiba semmitmondó volt, és a Freemail ügyfélszolgálata finoman szólva is magasról tett a bejelentésekre. Szerintem ezzel az internet szolgáltatók is így vannak a kényszerből tartott mail szerverreikkel...
Mi úgy vagyunk mostanra (tudom nem szép, de az idegrendszerem többet ér), hogy ha Freemail, Citromail vagy netszolgáltatói levelező szerver nem veszi át a levelet a mi szerverünktől, akkor azt mondom az ügyfélnek, sajna nem tudok vele mit tenni, kérjen másik e-mail címet a címzettjétől. Szélmalomharc mind, így nem csinálom.