( ricsip | 2023. 11. 26., v – 12:39 )

Nem nagyon hallottam még olyan IT szolgáltató cégről, amelyik nagyon kényeskedhet és megválogathatja ebben a szaros mai gazdasági valóságban kik legyenek a kuncsaftjai, és csak úgy kitegyen egy amúgy fizető ügyfelet.

Olyat persze el tudok képzelni h. aki sokba kerül mert aránytalanul sokat kell vele foglalkozni, ott elkezdik fevinni a szolgáltatási-szerződési árat, és majd az ügyfél mondja rá h. neki ez már sok és ő megy másik szolgáltazót keresni magának. De hogy a szolgáltató oldal mondjon fel pénzes ügyfelet, az számomra ritka mint a fehér holló. Inkább azt látom, h. még baszomnagy multi is inkább megtartja a nagyon problémás és nyögvenyelős ügyfeleit is, hiába tudja a döntési láncban fentebb is mindenki h. csak a gond van velük. De senki nem mer odaállni eléjük h. menjetek istenhírével túl sok veletek a vesződség azért a kevés pénzért ami bejön tőletek. Inkább a melósokon van a többletteher h. a más munkáik mellett ennek a problémás kuncsaftnak a többletfaszságaival is vesződjenek. Ilyen pl. mikor a szolgáltatói oldalon teljes részlegeknek van kiadva parancsba, h. bármi is a helyzet, mindenkinek hoznia kell extra bevételt az ügyfeleitől, mert az éves teljesítményértékelésben ez is kötelező elem lett. Azaz amiért az account menedzsment nem képes kezelni a hozzájuk tartozó problémás ügyfeleket, az alacsonyabb szintű tényleges kétkezi dolgozókon veri le a szolgáltató cége a kiesett bevételt extra munkakör előírása formájában. Kihangsúlyozom h. NEM sales szervezetben dolgozóknak van kiadva a parancs, hanem mindenki másnak is. Nemsales-vénájú mérnököknek is. (Megnézném itt hányan hőbörögnének, ha egyik napról a másikra a kényelmes fejlesztgetős melójuk MELLETT az ügyfélre bármi extra megoldásokat tukmálást is megkapnák kötelező feladatuknak.)

Az ilyen problémás ügyfelek feltartják a baszakodásaikkal egy tucat ember munkáját a szolgáltató oldalán. Akik emiatt nem tudnak produktívabbak lenni a más tejelősebb melóikon a más ügyfelekkel. Ezért a szolgáltató oldalán fent a végtelen bölcsességű topmenedzsment fejében már csak az jön le h. ezek a melósok ott lenn szar produktivitasúak. Az indokok v. el sem jutnak fentig (pl. a helyi magyar menedzsment pszichológiai terrorral "kozmetikázza" a nemszép jelentéseket felfelé) v. ha igen akkor se érdekli őket. Ezért az ilyen szerencsétlen ügyfeleken dolgozók vagy rossz éves teljesítményértékelést kapnak aminek egyenes következménye a következő fizuemelés v. éves bónuszuk egy részének megvonása, v. kibasszák őket a következő leépítési hullámnál.