Behoztál egy új elemet a beszélgetésbe, amire viszont muszáj reagálnom. Egészen furcsa számomra, hogy a Google esetén teljesen elnéző vagy, ha még nem született valamiről jogerős ítélet, míg a fogyasztók esetén már etikai alapon is tolvajozol, akkor is, ha a gyakorolt tevékenységük semmiképp sem ütközik a törvénnyel. Eldönthetnéd, hogy a jogi oldal vagy az etikai oldal mellé állsz, mert ez így komolytalan. Jelenleg az alábbi álláspontokat képviseled:
– Az adóelkerülés általában legális, tehát nem adócsalás, és semmi probléma nincs vele, hiszen nem született bírósági ítélet arról, hogy a Google lop.
– A reklámblokkolás minden esetben legális, de ettől függetlenül a fogyasztó igenis szégyellje magát, mert „lop”.
Google shifted $23 billion to tax haven Bermuda in 2017: filing (Reuters)
És akkor a legoptimálisabb esetben is 0,03 USD/megtekintés miatt tolvajozod a fogyasztókat, miközben a Double Irish Dutch Sandwich sémán keresztül milliárdokat lapátolt ki a Google, és az egyik fő oka volt annak, hogy Írország presszionálva lett ennek felszámolására, ami végül 2020-ban megtörtént.
Úgy tűnik, hogy a Google-nek tényleg minden elnézhető, a fogyasztó pedig kussoljon. Elég rendhagyó megközelítése a kérdésnek. Azzal pedig már sokadszorra sem foglalkozol, hogy a magyar jog (is) szigorúan szabályozza a scameket, megtévesztő reklámokat, malvertisingot, amikkel a Youtube és úgy alapvetően a Google teli van. Gondolom ez is teljesen rendben van.
Bocs, de ezen a ponton meg kell kérdeznem, hogy ennyire ízletes a wax a Google bakancsán? Komolyan, az végképp fel sem merült bennem, hogy eljutunk oda, hogy a Google tisztességesen adózik.
Megértem, hogy te mindentingyen szeretnél
Nem érted. Ezt a beszélgetést le lehetett volna vezényelni úgy, hogy a gyerekes feltételezgetések nem kerülnek terítékre. Bandcampen, Patreonon és Ko-Fi-n már ténylegesen minimum egy életre elegendő Youtube Premiumot elköltöttem. A seedszerverem pedig teli van FOSS projektekkel, olyanokkal is, amiket amúgy nem használok, ez szintén nincs ingyen. Továbbra is elvekről van szó, nem fillérbaszásról.
Ami pedig az adblockerek pozitív hatását illeti, emlékezz vissza a 2000-es évekre, mikor még nem voltak elterjedve. Reklámozás szempontjából hihetetlenül pofátlan időszak volt, a nagy weboldalak gyakorlatilag használhatatlanok voltak.