( mauzi | 2023. 11. 15., sze – 18:43 )

Én a Telekomnál idáig kétféle megoldással találkoztam:

- Nagyvállalati ügyfél: kaptunk egy "n" darab szimultán hívásra alkalmas SIP trunk-öt, amit mi magunknak állítottunk be a saját VoIP központunkban. A fizikai kapcsolódáshoz adtak alá egy bérelt vonali kapcsolatot, amin csak az ő VoIP központjukat lehetett elérni, 10.xx.yy.zz IP címekkel.

- Kisvállalati ügyfél: VoCA és GPON esetén a végberendezéseken két darab RJ11 port van. Hoztak két darab végberendezést. Az egyiken ment az Internet hozzáférés és 2 darab telefon, a másikon pedig csak a két darab telefon. A VoIP account bele van drótozva a végberendezésbe, tehát te (trükközés nélkül) nem tudod saját VoIP eszközben végződtetni a SIP csatornákat. A szolgáltatás átadási pontja az analóg RJ45 port.

BTW, szerintem csillió jobb/rugalmasabb/olcsóbb (és mindezeket együtt!) VoIP szolgáltatót lehet találni a Telekomnál. A meglévő telefonszámokat három munkanapon belül át tudod hordozni. Akkor pedig olyan eszközöket használsz, amilyeneket csak akarsz.