( Zsugabubus | 2023. 11. 06., h – 17:39 )

Azaz a régi hozzáférési tokent ki kell vezetni, és ki kell adni egy újat. Hogyan? Milyen legyen az azonosítás ennek a folyamatnak a során? Elég-e a videóbank, vagy személyes bankfióki megjelenés kell?

Mint a bankkártyánál, nem kell semmi újat kitalálni.

"mint minden másban, ahol okostelóra kényszerítenek" - Mi az a _kötelező_ szolgáltatás, amit igénybe _kell_ venned, és _kizárólag_ okostelefonnal teheted meg? Nem, a banki műveletek végzése nem ilyen: van bankfiók, bemehetsz, és személyesen elintézhetsz mindent _is_.

Mondhatnék egy rakás okosteló-only vásárlói kártyát, de a digitális bankolás is ilyen: vendor-lock-in van(vagy lesz, még azért szerencsére nincs Magyarországon), Android vagy iOS, és kész. Érdekes, akik eddig a Windows hegemónia ellen tüntettek, ezzel nincs bajuk.

Igen, ezt egy a jelenlegi kettő mellé harmadik 2FA "útvonalat" vajon ki fogja lefejleszteni?

Azon bankos IT-sek, aki inkább a kifogást keresik, hogy miért ne kelljen ezt meg azt megcsinálni :D (Azzal persze nincs baj, hogy folyton újraírt appokat/netbankot tök hülyeségekkel, mint a hangvezérlés fejlesszenek, vagy netán olyan funkcionalitással, ami a régiben megvolt, az újban meg már nincs).