Atomerőműnél az ellenzők számolnak 20-25 évvel jellemzően.
Vannak ennyi időre tervezett atomerőművek.
Itthon blokkolásnak inkább azt látom, hogy nem sikerült időben megindulni a gázfüggetlenség, és a szél irányába.
És ezt hogy akarod megoldani egy olyan mix esetén, ahol az atomenergia a napi minimum ~70 százalékát adja, illetve a napi maximum ~30 százalékát, átlag ~48 százalékát? Tehát hogy teszel be a mixbe kevesebb gázt és több szélerőművet?
Ez persze technikailag simán kifuthat oda, hogy az egy szem atomerő egy komoly showstopper.
Nem a darabszáma, hanem az aránya a problémás. Magyarország harmadik helyen van azon a listán, hogy a megtermelt villamos energia hány százaléka atomenergia.
A Vehichle-to-Grid esetén nekem kérdéses, hogy amíg nincsen szabvány elektromos autó akksi, addig biztosan akarja-e a jóember, hogy random töltési ciklusokkal "darálja".
Ez nem technikai kérdés alapvetően, pénzügyi és adózási kérdés lesz, nyilván nem fogják az országok elengedni a jövedéki adót, de adhatnak jelentős kedvezményt, ha be van dokkolva az autó a hálózatba és akkor töltődik, amikor túltermelés lenne, illetve akkor is merül, ha épp jelentős energiahiány van. Nem rosszabb a dolog, mintha fixen telepített háztartási akkuval számolsz...