( andrej_ | 2023. 11. 06., h – 11:12 )

A terület megvan. Bődület méretű parkolók, áruházak, és logisztikai központok vannak, így elsőre. Aztán ott vannak az épületek. A dologban az a szép, hogy kellő okossággal helyben valamennyire tárolható, a szállítási veszteség csökkenthető esatöbbi. Az elektromos autózásnál pedig aki épp 1-2-3 órát ott bolyong valahol, az akár 5-10-15kW-tal is tölthet occóért (sávos árazás...)*, mert nem lenne extra idő. Természetesen ehhez még komoly hatékonyság növelés kéne, hőszigetelés, világítás, okos beállítások, fűtés elektromosra alakítás stbstb.

Ettől függetlenül szerintem atomerőműre, mint alaperőműre szükség lesz, pláne ha az elektromosságra akarunk mindent is terelni. Az atomerőműveknél külön vicces, hogy 20-25 év üzemidővel számolnak, miközben Paks 1986 óta termel, és perpill 2035 körülig van engedélye, és egy újabb üzemidő hosszabbítással 2050 -ig még kihúzható. Igen, az üzemidő hosszabbítás pénz, de valójában aprópénz a teljesítményhez, és egy új erőműhöz képest. Ugyanakkor kell sok szél, és napenergia, meg szivattyús energia tárolás, nem csak akksis.

*: Olyasmibe tessék belegondolni, hogy ahol "végtelen" (értsd a helyi felhasználáshoz képest) nap vagy szélenergia termelődik, ott helyben az éjjeli vagy X órás működés mehet akksiba, kipakolható elektromos autó töltő irányba (szintén akksival vagy szuperkondival ráerősítve), de akár ezek központi irányítással kapcsolhatóan a visszatáplálásuk is szabályozható lenne. Elektromos autó fronton pedig sok kis teljesítményű töltő kell, és aki ott tölt az több opcióból választhat, hogy most neki elég a besteffort csepptöltés, kell neki garantált N kW stbstb, és mindet be lehet árazni szépen.