Aha, így azért sokkal több értelme van.
A Mandiner-es cikk összemosott pár össze nem tartozó dolgot.
tldr:
- vannak minőségi problémák a _már telepített_ szárazföldi szélkerekekkel (csapágy-szennyeződést és a lapátok hullámosodását említik). Emiatt várhatóan 1.6G€ garanciális javítási költséggel számolnak 1-2 éven belül.
- van egy teljesen független másik probléma, hogy a tengeri szélerőművek gyártási ütemét 30%-al akarták emelni, de nem tudják elég gyorsan felölteni az alkalmazotti létszámot, a tervekhez képest lassabban készül a gyárüzem, a beszállítói lánccal is probléma van
- van egy harmadik probléma, hogy van kis számú olyan megrendelésük, amiket áron alul vállaltak (nem számoltak ekkora inflációval), ezeknek a teljesítése valószínűleg csak veszteségesen lehetséges.
Így azért eléggé más a kicsengése a sztorinak.