Igazad lenne ha ezek a rendszerek nem lennének kötelezőek. Azért az eléggé zavaró, ha minden indulás után a menüben matatva ki kell kapcsolni ha nem akarsz állandó kormányrángatást meg csilingelést.
A zajt nem csak a prémium autók tudják, hanem kb minde rendesen összerakott EV. Itt a példa, a kínaiak előbb megugrották a (prémium) zajt mint a szoftvert. (és itt sajnos nem csak a szorakoztató központ szoftvere gagyi hanem a meghajtásé is - lásd brutál magas fogyasztás. Ez a király áramvonalas kocsi többet fogyaszt mint a féltégla belringóm...)
Késő lesz ha már a kínaiak is csak szoftverben vannak lemaradva mint a VW csoport. A márkanéven kívül hamar eltűnik az az előny. Én aggódok értük... (főleg, hogy a HW náluk is lehet kínai lesz: https://www.reuters.com/markets/deals/audi-talks-buy-chinese-automaker-saics-ev-platform-sources-2023-07-12/)