( hory | 2023. 10. 29., v – 19:41 )

Szep lista, jo otletekkel. A bokkeno az, hogy az egesz fold co2 kibocsatasat akarjuk csokkenteni, amibol 14% a transport. Tehat, amikor megoldast keresunk, nem csak szigoruan az autokat nezzuk, hanem a teljes kepet. Egy akkut millio helyen lehet felhasznalni, meg az ipari termelesben is. Ezert toljak jobbara ezt a megoldast mindenhol. Es itt van az akku-alternativok rakfeneje: akarmit csinalnak, meg ha bohom penzekert kifejlesztenek es kiepitenek hidrogenre epulo autokat, akkor is lesz akku, mert mindenhova mashova meg csak az jo: mobilba, fulesbe, zseblampaba, ... Ezert eselytelenek mar a rajtvonalnal a nem-akku energiatarolok.

Nade elkanyarodtunk kicsit a tematol.

A masik hatalmas problema, hogy amit irsz, azok vagy co2 kibocsatok, amitol szabadulni akarunk ugye, vagy nem skalazhato fel olyan szintre, ahol most a benzin/dizel van. Fagazbol, bio-etanolbol mennyit tudnank termelni evente? Es mennyiert? ... Egyszeruen nem rugnak labdaba egy napelem + akku mellett mar ma sem, nemhogy akkor, ha vegre sikerul kitokolniuk a mernok uraknak egy normalis olcso akkut.