( kisg | 2023. 10. 21., szo – 20:26 )

Disclaimer: Én Godot Engine fejlesztő / contributor vagyok, az itt hivatkozott O3DE-t nagyon mélyen nem kellett használnom, de amit láttam az alapján a mi use-case-einkre a Godot jobb választás.

Az O3DE eredetileg a Cryengine egy Amazon általi forkja (akkor Lumberyard volt a neve).

Ez elvileg egy AAA játékok fejlesztésére alkalmas engine, amit az Amazon kiadott nyílt forrású projektként. Hogy miért éppen a Linux Foundation alá került, ezt nem tudom, lehet, hogy személyes ismerettségek alapján történt. Ettől függetlenül, ha egy ilyen méretű kódbázis szabadon felhasználható licenccel elérhető lesz, az szerintem hasznos a nyílt forrású közösségnek, függetlenül attól, hogy éppen melyik szervezet alá tagozódik be.

Egyébként le lehet fordítani Linuxra, nekünk is sikerült. :)

Ha valakinek még rémlik, amikor az OpenOffice.org-ot kiadták nyílt forrású projektként, még sok évig igen kényelmetlen volt vele dolgozni, a StarOffice-ból származó egyedi build rendszere miatt. A Ximian kezdte el csinálni először az ooo-build-et, amiből a a go-oo lett, amivel sikerült egy kényelmes build és fejlesztői környezetet összerakni köré, amit utána mindenki elkezdett használni. Tehát hasonló nagy kereskedelmi kódbázisok kiadásánál ez egyáltalán nem ritka.

Az O3DE most valahol ott tart, hogy a fejlesztők próbálnak az eredetileg kereskedelmi kódbázisból az open-source környezetnek megfelelő projektet faragni.