( hory | 2023. 10. 21., szo – 13:57 )

Azt irtak az okosok, hogy a DC nagy hatranya, hogy a veszteseg jocskan nagyobb rajta. Ennek nem ertem a hatteret, mert hulye informatikus vagyok, de okosabbak elmondjak. Hazon belul lenne realitasa, de ott meg az a gond, hogy a kedves mernok urak minden gepnek teljesen mas DC feszt terveznek. 3-40V kozott van minden, es tenyleg nincs 2 gep, aminek ugyanaz kell. Aztan ott az USB-PD, ami ugye tud 5-9-12-15-20V -ot, handshake utan. PoE meg  48V. Szoval bon voyage ehhez a kaoszhoz, meg a 230V messze a legsztenderdebb az egesz landscape-ben.

Az autotoltesnek utananeztem kozben, mert valoban az lett volna sarkalatos pont. Mint kiderult, default-bol autokhoz szoktak adni egy 10A-s "vesztoltot", ami igy 2kW -os ugye. Aztan modelltol fuggoen van 3.7-7.4kW -os AC toltes, de ennyiben ki is merul a fedelzeti tolto. Ezen felul vehetsz 200-500-1000 kHUF-ert otthoni DC toltot, ha szukseged van ra.

Tehat a kerdes az, hogy a 10A/2kW -os tolto, amit siman a garazs konnektoraba tudsz dugni, eleg-e. Az egy ejszaka / 12ora alatt 24kWh lenne, ami durvan 100-200 km-re elegendo (ez ugye nagyon durvan auto-, vezetesi stilus- es idojaras-fuggo). Nekem elso korben eleg lenne ennyi, ezert az EV-toltes, mint szempont, kiesett az amper-bovites projektbol.