Pont azt írja, hogy az újabb gumiknak alacsonyabb a profilmélysége (mindnek!) mert alacsony profilmélységgel is jó értékeket hoznak.
Arra panaszkodik cikkben az interjúalany ,hogy a jobb ICE gumik 7mm a BEV gumik meg 6.5mm profillal jönnek már (míg pár éve ez 7-8mm előtte meg 10mm volt.) gyorsan ránézve az ADAC-ra ott a 8mm-t a téli gumikra írja mint általános.
Ezek rendes gumik és nem csak EVken találhatók meg. Téliben az enyémre nem is találtam kifejezetten EVre fejlesztett gumit, a nyári meg MIchelin Energy Saver de azt se az EVk miatt találták ki:
MICHELIN® Energy Saver™ and Energy™ tires are not only great for your gas bill, but they offer all-season traction and safety, as well as a comfortable, smooth ride. MICHELIN® EnergySaver Construction combined with a unique silica-based rubber helps improve fuel efficiency by keeping the tire cooler.
Csak halkan említem, hogy a csökkentett profilmélységet a zaj miatt is csinálhatják a jobb gyártók - a prémium sofőrök igényei miatt :P