Munkavallaloi szemszogbol biztosan kedvesebb szamomra egy olyan ceg, amelyik kizarja a lukra futas lehetoseget azzal, hogy kiir egy savot.
+1.
Ertem, hogy a ceg azzal optimalizal, hogy az azonos(nak tuno) jeloltek kozul a legolcsobbat veszi fel, de ez engem frusztral, ez szamomra egy kitett helyzet, ami nekem nem jo erzes.
Egy okos cég, okos vezető sose a legolcsóbbat veszi fel. Ezzel csak a későbbi frusztrációkat, fluktuációt növeli. Persze kevés az okos cég és az okos vezető.
Volt mar olyan beszelgetesem fejvadasszal,.....
Én azt a módszert alkalmazom, hogy elmondom, hogy beszéljünk magyarul, őszintén és nyitottan. Ne köntörfalazzunk egymásnak. Ezt az újonc fejvadász kislányok is meg szokták érteni - lehet, hogy a hangom miatt? :).
Beszélni szoktunk a pozícióról, elmondják a részleteket, kérdezek. A fizetési igényről mindig csak a beszélgetés végén beszélek. Illetve előtte elmondom még egyszer, hogy beszéljünk nyíltan. El szoktam mondani, hogy utolsó helyen mennyit kerestem alapbérként, majd hogy mennyiért váltanék, mi az a sáv, amiben én gondolkodok. Ezután a fejvadász vagy ki szokta nyögni, hogy mire is gondolt a cég vagy finoman, udvariasan meg szoktam kérdezni, hogy hány %-os a szakadék a cég és az én igényem között. Erre még mindig kaptam választ bármelyik fejvadásztól.
Nálam egy telefonos beszélgetés egy fejvadásszal 15+ perc minimum.
Na mindegy, a lenyeg, hogy az ember a zsakbamacska dolgokra kevesbe ugrik
+1.
Az IT-ben véleményem szerint elég könnyű kiégni. A technológiai hype-on meg már csak röhögök.
Ez pár fiatal kollégát ki szokott borítani, hogy miért nevetek XY dolgon. Aztán amikor elmondom, hogy IT-ben a problémák 85-95%-a favágás, akkor csodálkoznak. Majd 20-30 év múlva megértik. :)