Ott írják, hogy a fogyasztói jótállás 2 év lesz. Ha cégként veszed, felhasználásra, egyébként akkor is kvázi fogyasztó vagy, volt erről valami, csak ezt szeretik kihasználni ezek szerint. Csak ismételni tudom, hogy a pénztárcával szavazás fog működni, azaz ott vásárolsz, ahol látod, hogy megkapod a gyártó által adott garit.
Az ASUS oldalt elnézve ők ezekre 3 év garit adnának.
A szürkeimport eénevezés azért terjedt el, mert a hivatalos forgalmazók nem szerették a konkurenciát, meg azért mert 10 éve sem volt mind1, hogy valami 200k vagy 150k. Aki egy japó piacos valamit vesz, majd utána ahol vette nem foglalkoznak vele, az probléma valóban, de ez nem a "szürkeimport" problémája, hanem a kereskedő hozzáállásáé, hiszen ha nincs hivatalosan forgalmazva, akkor a kereskedőnek kéne valamit intéznie. Én személy szerint kerülöm, hogy olyat vegyek, amire nincs hivatalos hazai szervíz, vagy támogatás. Egyébként mivel EU-n belül vagyunk szabadon áramolnak a dolgok. Ha megfigyeled, akkor a szervizközpontok már egészen össze vannak szervezve. Van olyan gyártó, aki futárt küld a cuccodért, és mondjuk a cseheknél javítják meg. Remélem gyűjtést még nem kell szervezünk ezeknek a jólelkűm a marzs határán Odüsszeuszi utazást tévő cégeknek.
Gondolom azt is tudod, hogy azért itthon volt egy ún. garanciacápa jelenség, ami nem volt túl nyerő a boltoknak.
A megkerülhető, az nem jelenti azt, hogy megéri vele foglalkozni. Azért igen nagyot lehet már ezzel buktázni, amire voltak azért mindenféle példák még régebben.