( kicca | 2023. 08. 12., szo – 16:02 )

Kiszamoltam mar en is ezt a tipusu utam, tavra kicsit hosszabb, de nem Budapestre megyek es azt is +1 rokon latogatassal, ami ugyan kiterovel, de utba esik, szal hosszabb valamennyivel.

Ionity is volt legutobb benne az ilyen extrem 0.74 eur/kwh, szoval nem csak olcsobb SuC arakra hagyatkoztam, hanem a valo eletbol szedtem az infokat es azokkal az arakkal szamoltam, ahol tenylegesen fizettem.

Igy az uzemanyag koltsege 237 EUR volt oda-vissza 2.3m x 5.1m autoval autopalyatempoval (ahol lehet ott minimum 130).

(Model Y eseten ez az ar 194 EUR, Model 3 eseten 173 EUR, Model S eseten 182 EUR lenne). (nem prospektus adatokkal, hanem valos fogyasztassal)

Ez tartalmazza azt, hogy 100%-rol indulok es visszaerkezes utan 100%-ra toltom.

Ugyan ilyen meretu autoval, ami egy Volvo XC90 (ugyan ezen az utvonalon, ugyan ugy 100%-rol indulva es 100%-al erkezve 562 EUR. Ugyan ugy autopalya mellett tankolva 1x utkozben. indulaskor pedig normalis adott varosi kut arral szamolva. (Visszauton 2x tankolva palya mellett, mert hegyeshalomnal mol kuton fasza a wc)

Az autok uj ara ugyan ott van. Nem azt mondom, hogy szamit ez a diff mert ez evente 4 uttal mindossze 1300 eur. Szoval emiatt meg nem eri meg EV-t venni. :) Casco biztositas evi 800-1000 euroval olcsobb Tesla Model X-re(EV kedvezmeny), mint Volvo XC90-re. Tehat nem egy nagy kulonbseg ez sem, de nem szimpi a hibrid, meg akkor sem ha kenyelmesebb hosszu utakon.

4 eves hasznalattal szamolva. Ez csak 8500 euro "sporolas".

Ebben nincs benne az, hogy az ember bejar meloba.

De hibrid(XC90) eseten es cegben ingyenes toltes es otthoni 0.25 toltes eseten eves szinten 526 euro lenne. Az akkor 4 evre 2104 EUR. Tehat 10600 eur "sporolas".

Azert rakom zarojelbe a sporolast, mert 90k euros autokrol beszelunk. Tehat ha nem erdekelne a tuleles vagy nagyon keveset palyaznek, akkor suzuki vagy audi a1-3 sokkal jobb valasztas lenne penzugyileg. Tehat azert sporolasrol nem nagyon lehet beszelni.