a PD egyáltalán nem volt rossz konstrukció, azok a PD -k amelyekben még nem hatszögtengely hajtotta az olajpumpát, a világból kimentek és mennek még a mai napig...kiváncsi leszek hány mai 1.6CR TDI lesz még úton több mint 500.000 KM -el :) ugye itt arról az 1.6 CR TDI -ről van szó, amelyekben nagy előszeretettel fossa el magát a vízpumpa, mivel van némi konstrukciós baki...és ha már PD, az akkor idők benzines vonala a VW -nél az FSI volt, ami tényleg egy igazi betegágy volt, a TSI -nek is kellett cirka 15 év mire használható lett, egész pontosan a 150 lovas 1.4TSI -től kezdve lehet vele számolni, ami ismét szíjas volt és levetkőzte a gyermekbetegségeit, nyilván mint minden közvetlen befecsis benzinesnél egy diózás nem árt neki 150.000 -ként.
Alapvetően az EURO elvárások tették tönkre az autógyártást, mikor lesz újra egy jó kis 1.8T 20V, mind kiváló motorok voltak, de elvitte őket az emisszió.