Több gond van seggfixációsékkal.
1) Nettó életveszély autópályán a vonatozás, mert szó szerint bármikor történhet olyan, hogy minimum erősen lassítani kell, a vészfékezésről nem is beszélve.
2) Ha a 130-as táblánál 120-130-cal előz valaki egy valamilyen kocsioszlopot, akkor előzi és kész, a seggfixációs lesz szives követési távolságon ezt kivárni, valszin nem egy veszedelmes idő, és aztán őméltósága haladhat tova 160-nal (vagy többel).
3) Azokat is belehajszolják szuperveszélyes helyzetbe, pl. két közeli kamion közé bevetődik a pánikhelyzetben, és ez NEM jobbra tartás, hogy erős fékezéssel egy 50-100 méteres közbe beugrasz, ahonnan utána már esély sincs kijönni. Pontosan milyen előjoga van bárkinek egy szabályos előzést (párhuzamos közlekedés) végzőt letolni, és pontosan a letolással ellenkező helyzetbe hozni? Azaz van akinek jár a minimum 150km/h, de a "kisparély" ugorgyon mán be bárhova, takardjon innen, mert siet a nagyvezír, és neki csak a 80-85-87km/h jár (jut), az is buszkamion között. Ráadásul még balek is, mert próbálja betartani a sebességhatárokat.
Kiváló példa a homok vagy porviharos történet, hogy nemhogy egymás iránt nem sikerült a minimális odafigyelés, de a természeti erőt is sikerült semmibe venni, vagy vetetni azzal, aki a seggfixációs őméltóságok miatt nem mert fékezni.
Rendkívül fontos, hogy ha az autópályán kialakul a párhuzamos közlekedés, azaz valóban minden sáv tele van, akkor már nincs jobbra tartási kötelezettség, mert nincs hova, teljesen logikus. Hiába próbálja maga elől a 110-zel haladó kocsisort (tehát ennyi a forgalom tempója) letakarítani a főméltóságú bárki, ez valami kényszerképzet szüleménye. Ahol viszont már adott, ott tessék szépen jobbra tartani.
A követési távolságra külön felhívnám a figyelmet, hogy az ajánlás szerint kettő másodpercnyi (azaz sebességfüggően 130km/h-nál kb 75 métert!) távolságot kellene minimum tartani. A 2 mp úgy jön ki, hogy van egy reakcióidő (észlelés + gáz > fék lábátváltási megvalósulás, és van ideje a fékhatás kialakulásának.
Ugyanitt szeretném azok figyelmet felhívni az indokolatlanul lassú haladásra, különös tekintettel ezt a belső sávban gyakorlásra. (Ha 120-130-cal megy, az nem indokolatlanul lassú, hanem éppen szabályos, ne tessék keverni, lásd fentebb.) Ez szintén roppant káros.