Egyébként miért (lenne) olyan nehéz behozni?
A kinaiak is azt csinálják/csinálták jellemzően, h egy cég megcsinálta az R&D-t (Apple, Google, Tesla) és amikor az már eléggé kiforrt, arra építkezve kijöttek annak a terméknek egy jóárasított, kisebb-nagyobb részleteiben tovább fejlesztett verziójával (pl. telefon, autó), amivel aztán tarolnak.
Ha akarná, a vw is meg tudná csinálni.
IMO nem a 15 évet nehéz behozni, hanem realizálni, hogy már nem vezető autógyártó és feladni a nagy mellényből. Másképp megfogalmazva paradigmaváltásra (megújulásra) lenne szükség. Ez az, amire képtelen volt a nokia és amire képtelenek a hagyományos autogyártó monstrumok. A saját bénázásuk foglyai.
https://www.manrajubhi.com/4-stages-of-a-business-life-cycle/
Ha itt nem ismerik fel időben (ritkán szokták), akkor negatív spirálba kerül a cég és bezuhan. Ez történt IMO a BB-nél, a Nokiánál és egy kazal másik cégnél, ami vmikor jól szólt. Ha viszont felismeri ÉS tudja kezelni paradigmaváltással ÉS meg tudja hozzá szerezni a buy-in-t (részvényesek, szakszervezetek), akkor akár le is tudná gyűrni a konkurrenciát könnyedén, hiszen van egy rakás előnye (nem kell pl. gyárat építenie, tudja hogyan kell összerakni egy biztonságos guruló kasztnit, tudja, hogyan ne ázzon be az ajtónál, ne zörögjön és tőkéje is van).
A gond az, hogy közben van egy rakás hátránya is, ami egy startup jellegű cégnek nincs: neki megelőlegezik a részvényesek a bizalmat, nincs erős és bénító szakszervezet, nem görget maga előtt adósságokat, nincs kötelezettségvállalása, hogy 10 évig még biztosítania kell a millió féle típushoz az alkatrészeket stb. De ezek szerintem nem akkora gondok, amiket nem lehet megugorni, csak tényleg kell hozzá a paradigmaváltás.
Szóval szerintem az téves nézet, h le kell dolgozni 15 évet.