Saját példát tudok neked hozni: Az enyémben egy 4 hengeres 1.4-es ecotec van, tök mezei, semmi extra, erre van rákötve a hibrid rendszer. Annyi hogy ez nem kereket hajt hanem generátorüzemben megy, szó szerint az utolsó fordulatnak is haszna van, ha üres az aksi akkor 6 literrel járok vegyesbe vele.
Haveromnak van 1.4-es astra classic-ja, pontosan ugyanez a motor mindenféle extra nélkül, az eszik olyan 7-8-9 liter környékén jobb láb súlyának függvényében.
Az astra 1120 kiló, az ampera forgalmi szerint 1732, az övé eszi az olajat, az enyémből nem fogy, ezzel szerintem rövidre is zártuk a feleslegesen cipelés kérdéskört.
Ezen felül alapvetően két iskola van:
1. Trükközős gyökér pluginek: Mezei autó megtolva egy jelképes méretű aksival hogy a kibocsátást/fogyasztást ne 100km-re kelljen megadni hanem le lehet csalni 20-30km-t villannyal és csak a maradékra kiírni a fogyasztást. A villany gyárilag gyengébb mint a sima hajtás, ha lepadlózod akkor jön a bőgés még akkor is ha csutkán van az aksi.
2. Ahol a motor generátorként működik, tölti az aksit és a kereket a villanymotor hajtja, ilyen az enyém is (meg a priusok), 170km/h a limit de amíg van delej azt addig tudja tisztán villanyból mindenféle benzines rásegítés nélkül.
(https://www.youtube.com/watch?v=AX5ZwzNwTc4)
Annak utána kell menni hogy a kiszemelt típus melyik iskolát követi és igényeidnek megfelelőt választani.