( SCOPE | 2023. 05. 23., k – 21:35 )

Aláírom!

Tavaly ősszel (tehát még friss az információ), volt egy esetünk, hogy az egyik user jelszavát kitalálták*, és kiment kb. 180K levél, mind gmail, de részünkről ismeretlen címzettel, mire megfogtuk, nyilván ez után 1 hétig google-felé nem leveleztünk, a második héten már elfogadta, de mind a spam-ba ment, ekkor megkértünk minden ügyfelet/ismerőst, hogy a tőlünk kapott leveleket jelöljék jónak, a harmadik héttől meg már nem volt semmi probléma, és azóta sem érkezett panasz. Mondjuk az IP-tartománnyal is szerencsénk volt, mert a sulinet a ált. /29-et ad az intézményeknek, amit rendesen AS-számmal be is jegyez, így ilyenkor nem az egész sulinet, hanem csak az az intézmény tiltódik le.

(*Minek a 12 karakter jelszó, ha MancikaJancsika123-ad meg benne?
Azóta viszont én adom a jelszót 12-16 karakter, teljesen random,
2FA-t nehezen lehetne implementálni a postfixhoz,
de már ez is elég ahhoz legalább 2x elgondolkozzon, valóban a webmail felületén jár-e, amíg bepötyögi a noteszéből,
a telefonján meg amúgyis kliens van.)

de megtörtént nemrég a fordítottja is, valami indiaiak, vagy 50K levelet akartak bezúdítani, teljesen valódi gmail feladókkal, valódi Google IP-ről, valódi Google tartományból, ilyenkor hol van az az "naccerű" SPAM szűrője??