( azbest | 2023. 05. 17., sze – 11:14 )

Ha nem lehet elolvasni a dokumentációt, abban a gyártó tud segíteni, hogy biztosítja azt. Általában ott bukik ez el, hogy a modernizáció nem support, hanem feature requestbe sorolt kategória a megoldásszállítónál, amiért külön kéne fizetni. Vagy az eredeti support szerződést úgy kötni és fizetni, hogy benne legyen. Lehet technikai emberként nem látod ezt, de sokszor üzleti döntés miatt nem kapod meg a modernizált dolgokat. Mármint a munkaadód üzleti döntéseként, mert nem akar érte fizeni. Ha a legtöbb ügyfél sóher, akkor az is lehet, hogy túl drága lenne csak egy ügyfélnek megcsinálni és azt az ügyfél nem vállalja be, hogy ő fizesse a teljes árát. Ha több ügyfél bevállalja, akkor megoszlik a költség

Pontosan látom, hogy sokszor az ügyfélen múlik, hogy miért nincs nála modernebb rendszer. Aztán, amikor az utolsó utáni figyelmeztetés után egyszer csak már nem lehet használni, akkor meg nagyon sürgős és fontos,persze ingyen munka az elvárás. Szerintem sokan láttunk már hasonló problémát, pl még mindig java 1.6-on futó rendszerek, amik https tls támogatása sokkal régebbi, mint ami ma már a minimum megkövetelt és ezért ügyintézők új pécéjéről nem elérhető a felület. Vagy valami nagy átállás, mert az évek óta nem frissített és támogatott platformjukat hatósági kötelezettség miatt frissíteni kell és ehhez hozzá kellene igazítani mindent, ami nem kis munka és valakinek ki kéne fizetni ezt. Mindent meg lehet oldani, csak idő (tervezés és kivitelezlés ütemezése) és pénz kérdése. Ezek szoktak hiányozni az ügyfél oldaláról. Plusz, még ha ingyen kapna az ügyfél modernizációt, akkor sem biztos, hogy vállalja, mert neki költség az átállás és nem akar költséget. Majd, ha ég a ház.

Btw, a zárt vpn megoldás távsegítséghez nem internetre kikötés. Üdv (szoftveres) megoldásszállító oldalról :)