Úgy, hogy a gyakorlat a mai napig az, hogy a szoftver felépíti a kapcsolatot, és onnantól úgy tekinti, hogy az az örök időkig úgy lesz, ha csak nem szűnteti meg készakarva. A valóság meg nem mindig ez. Pláne nem ez a konténeres dinamikus világban.
Aztán ezt a szoftvert monitorozzák, hogy újra lehessen indítani, ha a kapcsolat (ideglenes) megszakadása miatt megállna, mert a fejlesztő nem hajlandó bele ellenőrzést és újracsatlakozást írni, javítsa meg a szakadozó vonalat az üzemeltetés. De a szoftver egyébként is lassú mint a bűn, így az égbe van emelve a monitoring-ban a timeout, ami felett hibásnak minősítené és próbálná újraindítani. De aztán eljön ez a pillanat, újraindítja, majd a szoftver továbbra sem csinál semmit, mert a rossz tervezés miatt a DB-ben be van beírva olyan státusz információ, ami már nem igaz, a szakadás miatt nem lett törölve, és megakasztja a további működést annak ellenére, hogy már újra él a kapcsolat...
Ez elég extrémnek hangzik, de én többször látok ilyen egymásra halmozott sz*rt, mint szeretnék.