Erre az is megoldás, hogy nem mész olyan oldalakra, amiken ilyen bosszantó mennyiségű, kivitelű, tartalmú reklám van. Ha sokan nem mennek emiatt az oldalra, akkor majd módosítanak rajta (ha odafigyelnek, ha meg nem, akkor mennek a levesbe).
Persze lehet blokkolózni, de így nem jut el az üzenet az oldalhoz, hogy valamit rosszul csinálnak. Mondjuk akihez eljut (mert figyelmeztet, hogy blokkolót használsz, kapcsold ki), az meg elgondolkodhatna, hogy talán ő nem csinál valamit jól...
A YT-nál ezt felismerték, és csináltak egy - szerintem - olcsó előfizetést, ahol meg lehet szabadulni a bosszantó reklámtól a pénzért cserébe. Az én olvasatomban ez win-win. Mert választhatok, hogy reklámnézéssel vagy pénzzel fizetek a tartalomért, nem kényszerítenek bele ebbe vagy abba.
Az meg, hogy mennyi weboldal van, amire elő kellene/lehetne fizetni, szerintem nem számít. A nagy részük úgy is valamelyik másik tartalmát másolja (hogy konkrétan, vagy csak ők is leírják ugyanazt, az mindegy), Így csak ki kell választani az érdeklődési kötrnek megfelelő néhány eredetit/forrást, és arra előfizetni. A többi meg tök mindegy, hogy van vagy nincs onnantól, az információhoz hozzájutunk jó minőségű eredeti forrásból.