sugárdózis = napfényegység
/Thomas N. Scortia - Frank M. Robinson: A Prometheus-válság/
Bizony nem árt, ha az ember tisztában van a PR kifejezésekkel.
Ha hiba van, akkor vagy észreveszi a szolgáltató, vagy nem.
Ha bejelented, akkor ketyeg a hibajegyed. =>
Ha a bejelentett hiba környékén (pl. azonos drót vagy erősítő) másnak sem működik, az sem érdekli a szolgáltatót.
Ha arról a környékről érkezik még egy hibabejelentés -> központi hiba (kiemelt státusz) és hangbemondás. Ez az ügyfélszolgálat terhelését és a hibajegyek számát is csökkenti.
=> Ha letelik a 72 óra, akkor kötbérgyanús a dolog.
Ha tudják, akkor általában megmondják a javítási idő végét. Ha megtetted a bejelentést, akkor felesleges telefonálgatni.
Ha nem tudják, akkor elég nagy gebasz vagy javítási kapacitáshiány lehet.
Volt már 2-3 hétig tartó szakaszos szolgáltatáskiesésem. Az ilyen általában äz öröklött és/vagy elhanyagolt infrastruktúra javításakor fordul elő. Nálunk például egy ELMŰ betápot kellett átkötni a "padló alatt" (az utcán aknába felhalmozott erősítőkhöz). Előtte egy-egy kiesés után a júpíszís ember emeletenként visszakapcsolta a dobozban a kismegszakítót. :-D
Régen hiba esetén lehetett regisztrálni sms értesétésre a hibaelhárítás befejezéséről, ami általában 2 órával később szokott érkezni. :)
A kábelmodem újraindításásáról: Az esetek 99 százalékában felesleges, mert magától helyreáll. (Ha jó a routered.) Központi eszközcsere esetén viszont kötelezö a >2 perc várakozással együtt, mert ennyi idő alatt takarodik el a RARP cache.